1 voor jezelf + 1 voor een ander
Ongelijkheid. Het gaat ons als geheel aan. Toen we verschillende nieuwsartikelen voorbij zagen komen dat steeds meer ouderen honger hebben en kinderen zonder eten naar school gestuurd worden, waren we van slag. Dit kan zo niet langer, dachten wij. Vandaar dat wij ons zijn gaan focussen op de ongelijke toegang tot voedsel.
Toen is “1 voor jezelf + 1 voor de ander” tot leven gewekt. Een campagne die zich focust op zowel de Voedselbank als marktleider Albert Heijn. Wij geloven erin dat de 1+1 gratis acties relatief simpel ingezet kunnen worden om structureel meer te geven aan Voedselbanken. En het belangrijkste element daarvan: dat de Albert Heijn het platform beschikbaar stelt, maar vooral dat de consumenten van AH een grotere rol kunnen gaan spelen om te helpen voedsel voor iedereen toegankelijker te maken. Waar de consument één product voor zichzelf houdt en één product aan een ander geeft, voornamelijk gefocust op de online omgeving én geheel vrijblijvend.
Volg vooral de LinkedIn en Instagram van Issue Killers om op de hoogte te blijven van deze campagne! Wil je voor die tijd al een bijdrage leveren aan de Voedselbank? Kijk dan op de website van de Voedselbank voor meer info over hoe je hen kan steunen!