Mom Milk

De campagne Mom Milk is een initiatief waarbij we menselijke moedermelk hebben gebruikt om chocolade te maken. Met de campagne wordt de consumptie van dierlijke producten ter discussie gesteld en dierenleed op een creatieve manier onder de aandacht gebracht.

Het Mom-Milk initiatief is opgestart vanuit zorgen over de manier waarop we met dieren omgaan. De campagne richt zich in het specifiek op dieren in de zuivelindustrie, die in dieronwaardige omstandigheden leven om onze zuivelbehoefte mogelijk te maken. In de afgelopen jaren is dierenleed in de en vlees- en zuivelindustrie regelmatig onderwerp van gesprek geweest. Toch blijven we collectief dierlijke producten consumeren. Hoe komt het toch dat we ons bewust zijn van de zorgelijke praktijken die zich achter gesloten staldeuren afspelen, maar we niet besluiten ons gedrag te veranderen?

De consumptie van dierlijke producten zit zo erg in ons systeem, dat we ons bij de aanschaf van een dierlijk product vaak niet realiseren wat we kopen. Het feit dat je in die slavinken geen varken meer ziet, of dat je op je bak kwark niet wordt geconfronteerd met de uiers van een koe, helpt hier ook niet aan mee. Melk is toch gewoon melk?

Door middel van melkchocolade met Mom-Milk van onze eigen moeders hopen we mensen te laten stilstaan bij waar zuivel vandaan komt: van een moeder die een kind nodig heeft om melk te kunnen produceren, en een kind dat moedermelk nodig heeft om te kunnen groeien.

Wie zijn wij om hen dit af te nemen?