Inpakken, aanpakken!

Na grondige discussies en onderzoek kozen we unaniem voor de wegwerpmaatschappij. Het is vreemd dat producten worden gemaakt voor kortstondig gebruik en zonder herstel- of hergebruikmogelijkheden direct worden weggegooid.

Cadeaupapier is een treffend voorbeeld hiervan. We vinden het absurd dat we cadeautjes inpakken vlak voor een feest, wetende dat het papier uiteindelijk wordt weggegooid. We willen bewustwording creëren over de wegwerpmaatschappij en laten zien dat kleine veranderingen, zoals hergebruik of duurzamere alternatieven, een grote impact hebben.

De maatschappelijke campagne ‘Inpakken, Aanpakken’ onderdeel van het programma Issue Killers, richt zich op het creëren van bewustwording over de effecten van ons gebruik van cadeaupapier. Het doel van deze campagne is om mensen bewust te maken van de schadelijke effecten van overconsumptie in het algemeen en van cadeaupapier als specifiek product. Om bewustzijn te creëren voor de slechte aspecten is deze krantenpagina met Vaderdagprint geplaatst. Het papier van de krant kan worden hergebruikt om  Vaderdagcadeaus mee in te pakken. Het doel van deze actie is om niet alleen het probleem van het wegwerpproduct onder de aandacht te brengen, maar het geeft ook direct een handelingsperspectief door te laten zien hoe cadeaus inpakken ook anders kan. Het gebruik van dit cadeaupapier is enerzijds een mooie manier om uw Vaderdagcadeau in te pakken en daarnaast kunt u door het gebruik van de pagina een bijdrage leveren aan het veranderen van de wegwerpmaatschappij.